mandag 21. juli 2008

Bordom


Å Kjede seg kommer av at du venter på at noe skal skje. I mitt tilfelle akkuratt nå er det kjedeli fordi jeg venter på at noen skal komme bort. Eller egentli ikke kjedeli fordi moi har internett akkuratt nå, men om den faktoren ikke hadde vært der så hadde det vært sant. Å vente på noen er en uventet sitvasjon som kan ramme hvem som helst når som helst.... nesten.


Du kan sitte på en t bane på vei til din destinasjon, plutselig ringer telephonen. "Hopp av t banen og vent på neste for der sitter moi." Hva har nattopp hendt. Du er satt i en sitvasjon der du er tvunget til å kjede deg. Så lenge du ikke har; noe som tar tankene dine bort fra det.


Det kan være en enkel ting som en jojo, en samtale med en uteligger, eller din egen fantsi som lager bakgrunshistorier for alle personene du ser rundt deg. Når den du venter på ankommer forsvinner kjedsomheten og du er igjenn fri til å ikke kjede deg. Som nettopp hendte.

1 kommentar:

Electric Edgar sa...

Jeg kjeder meg. Jeg venter på neste innlegg.